עברנו! לחצו כאן לאתר החדש

26.2.2013

הדפסלהדפסת הפוסט

יום הולדת 3!!!

קריאתכם בבלוג, תגובותיכם, מסירותכם ואהבתכם לילדיכם הם האוויר החם שמאפשר לנו להמריא.
כדי לנסות לשפר ולהישתפר נשמח אם תקדישו לנו 5 דקות ותענו על השאלון המצורף בסוף (ולא לשכוח ללחוץ על כפתור "submit")



אבות ואימהות יקרים

כל פעם שאנחנו מסיימות לכתוב פוסט בהיסוס, בדאגה, בפתיחות ובאהבה ומפריחות אותו לאוויר אנו מתמלאות תקווה שהוא יגיע ויגע להורים וילדים רבים, ישפיע וישנה במשהו את ההבנה וההרגשה שלהם לטובה.

עם הקילומטרג' שצברנו הבנו שאין שאלת מיליון דולר, תשובת מיליון דולר או שיטת מיליון דולר שתפעל באורח קסם ותתאים לכולם. כתיבה איננה בגד בגודל אחיד ההולם לכל. מה שאנו מציעות הן רק הנחיות כלליות לתפירת המלתחה. וכל אחד יבחר את הבד, המידה, ירחיב או יקצר כפי שראוי לו. למרות זאת, כל פעם שאנו עונות לשאלה שלכם, מתוך סקרנות רבה להבין את הנפש של הילד(במקום להתלונן עליו), משתדלות להציץ לחוויה הפנימית שלו (ולא לראות רק את ההתנהגות שנבעה ממנה), אנחנו שואלות את עצמנו: האם מה שנכתב מספיק ישים? ניתן לתרגם למעשים? האם זה כללי מספיק או כללי מדי? האם אנו מצליחות לממש הבטחות ישנות ("לא לכתוב מה שכל אחד יודע ולא להתיימר לומר משהו שאף אחד לא יודע...." (ראה פוסט: יש לי יומולדת) ועוד, ועוד שאלות.

ביום הולדת מותר לבקש מתנות . אם טוב בעינכם "לתת את שאלתי ולעשות את בקשתי" (מגילת אסתר), המתנה שלנו ממכם תהייה תשובתכם לשאלון הבא. כך נוכל לכוון את הכתיבה לרצונות שלכם; נדע לאן להסיט את המבט; לאיזה נושאים ואיזה גילאים; נחליט אם לקצר, להמעיט ולהשמיט; או להאריך, להעמיק , (ולהעיק?).

בעולם שבו אם היו לנו חמש דקות מיותרות היינו לוקחים את הזמן הזה כדי לנשום אנו מקוות שתמצאו את הזמן (והנכונות) להשיב לנו. ואם לא, נבין! מתנות לא חייבים לקבל ולא חייבים לתת. אחרת זו לא מתנה! ואתם כבר נתתם לנו את מתנתכם , בתשלומים, לאורך כל השנה. קריאתכם בבלוג, תגובותיכם, מסירותכם ואהבתכם לילדיכם הם האוויר החם שמאפשר לנו להמריא – ועל כך הרבה תודה!!! ומזל טוב לכולנו!!!

ומחבקות ומחזקות, גוני ושרי.






פוסטים קודמים בנושא: "יש לי יומולדת", "יום הולדת שנתיים".








2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גוני ושרי ,יומולדת- ההשראה מבחינתי ,היא מעצם העובדה שאתן חולקות שפע..."שלח לחמך" בפשטות הכי עמוקה שלו. חוץ מזה התוכן ,ההומור ,התימצות של התבונה...והכף של להרגיש איך אם ובת יכולות ללדת משהו נהדר , יחד.
תודה חמה
סיגל

אנונימי אמר/ה...

אין כמוכן. יישר כוח.

הוסף רשומת תגובה

אתם מוזמנים להגיב ולשאול שאלות