עברנו! לחצו כאן לאתר החדש

12.2.2013

הדפסלהדפסת הפוסט

יום המישפחה- כדאי לאהוב!

כשהעובדות סביבנו משתנות  אנחנו נאחזים באהבה. כך נרגיש הרבה יותר בטוחים
במציאות מתחלפת אנחנו צריכים לפחות דבר אחד יציב כדי להתמודד עם אי הוודאות.

ישנם דברים שמשתנים במהירות רבה מידיכמו מזג האוויר, הסבלנות של אימא או החוקים של אבא.  
יש עובדות שמשתנות לאט מידיכמו הגובה ("נו, מתי כבר אהיה בגובה של אבא?!"), או הגיל.     יש עובדות שמשתנות בדיוק כאשר למדנו להשלים ולהסתדר איתן ("בדיוק כשהסכמתי להיות אחרון-חביב במשפחה אימא ילדה. עכשיו אני הסנדוויץ. איכס! אני שונא סנדוויץ!"). רק אהבה ברורה ויום יומית, לפחות כמו מקלחת וצחצוח שיניים, יכולה להוות כוח מאזן.

ילדים מבינים מושגים ממשיים, מוחשיים שניתן לראות ולמשש. אהבה היא מושג מופשט שתלוי ברגשות משתנים. לכן, למרות כל האהבה לה ילדים זוכים, לוקח להם זמן עד שהם בטוחים ובוטחים בה.  כמו שאנחנו מפקפקים ביושר של אדם ששיקר לנו כך הם מטילים ספק באהבתנו לאחר מפח נפש וכעס. זו הסיבה לאין ספור השאלות שהם שואלים: "בטוח שאתם אוהבים אותי??", "גם כשאתם ישנים?", "גם כשאתם בעבודה?", "גם כשאתם כועסים?", "גם כשאתם עושים משהו שאני שונא?"" גם כשאהיה בן מאה?", "גם כשאתחתן?", "אז למה הבאתם עוד ילד?". כל השאלות החוזרות הללו אינן ניסיון לזכות בתשומת הלב של ההורה אלא באהבתו
האהבה עוזרת לשמור על איזון רגשי ולהישאר זקוף. האהבה היא הדרך של הטבע לחזק אותנוהיא מחזקת התקשרות, מטפחת עצמאות, תרופה בדוקה ללחץ וחרדה.                                         

כדאי לאהוב! זה עובד!

לקריאה נוספת:
על משפחה ואהבה: ״יום המשפחה״
ל ציורי משפחה ופשרם: "משפחה שכזאת- ליום האם". 
על הקשר החזק/ מדי לאמא: "יום האם- אין כמו אמא". 
על ההתפעלות והאהבה ללא תנאי: "את/ה מהמם/ת". 
על התפקיד המחסן של בכי וצחוק: "הבכי לא ניגמר". 
על הכניסה להורות – פתאום הורים: "הקרב על השפיות", "הקרב על הבכי". 
על קבלת אח חדש למשפחה: "שלא יתפסו לי את המקום", "מחבואים". 
עוד על ימים מיוחדים למשפחה: "מוכרחים להיות שמח", "והגדת לבנך".

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שבוע משפחה שמח.
אוהבת, אביה.

אנונימי אמר/ה...

גם אני בעד אהבה. הרבה אהבה!!! זה אפילו יותר חשוב מגבולות.... שאלתי את כליל איך היא יודעת שאני אוהבת אותה. כליל עונה -שאת אוהבת אותי יותר מכולם בסוד, שאת נותנת לי כוס חלב באהבה,שאת משאירה ירקות חתוכים שאת נוסעת ללימודים עם פתק לב.(האהבה מגיעה דרך הקיבה). לי יש זיכרון שכל פעם שהייתי חולה אמא שלי לא היתה מכינה לי מרק אלא קונה לי שוקולדים.. זה היה מאד משמח אותי ועובדה שאני זוכרת את זה. (אמא שלי לא זוכרת את זה).
ועוד משהו מצחיק ליום המשפחה: כליל עשתה עבודה בגן. כל אחד מבני המשפחה היה כתוב את השם שלו ולידו גזורה תמונה של משהו שהוא אוהב. אמיתי- תמונה של פרה. אמנון- תמונה של טרקטור. אמא - תמונה של כביסה מקופלת....
הרבה אהבה
רוני

אנונימי אמר/ה...

איזה חומד!
כמה רלוונטי לי, ילדתי לפני כמה ימים, אתמול אמרתי לביתי בת ה-6, עכשיו אתן לך חמצוץ. מיד שאלה למה? אמרתי כי את מקסימה ועזרת לי היום והיית ילדה טובה. אז מיד שאלה- וגם כי את אוהבת אותנו, נכון?
רק את זה שכחתי לומר...

אנונימי אמר/ה...

איזה פוסט חמוד

הוסף רשומת תגובה

אתם מוזמנים להגיב ולשאול שאלות